2012. december 10., hétfő

Sajtos pogácsa



Hozzávalók: 

50 dkg dw -50%-os liszt vagy update liszt, 
2 dkg élesztő, 
25 dkg vaj 
15-20 dkg reszelt sajt (a tésztába)
1 dl tejföl, 
2 tojás sárgája, 
1 kiskanál só, 
fél dl tej, 
egy csipet édesítő. 
A kenéshez 1 db tojás, vagy a megmaradt tojásfehérjék.

Elkészítés: 

 Az élesztőt kevés tejben morzsolom (cukor hiányában nem fut fel :D de szétmállik), hozzákeverem az összes többi hozzávalóhoz. 2 órát pihentetjük, kiszaggatjuk, megkenjük, megszórjuk még plusz reszelt sajttal és 180 fokon arany barnára sütjük.



16 megjegyzés:

  1. Kedves Réka! Megsütöttem, és nagyon finom lett. Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Réka! Karácsonyra szeretném megsütni ezt a pogit, és csak annyi kérdésem lenne, hogy jó kis puha pogi lesz, vagy inkább a "keményebb" verzió? És ha puha, akkor meddig marad puha? :)
    Köszönöm a választ: Alina

    VálaszTörlés
  3. Hát nem kaptam választ a kérdésemre... Így jártam... köszönöm :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert nem láttam a kérdést...ne haragudj. Puha pogácsa lesz, nálunk 1 nap alatt elfogyott :D

      Törlés
  4. Ez nagyon fincsi,kipróbáltam.Köszönöm.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy a blogomra esett a választásod :) Egészségedre :)

      Törlés
  5. Kedves Réka!Imádom ezt a receptet,de sajnos nincs itthon friss élesztőm.Szerinted szárítottból is el lehet készíteni?Köszönöm a válaszodat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágnes! igen, jó hozzá, mostanában csak szárítottat használok, mert az mindig van itthon :)

      Törlés
    2. Köszönöm,ehhez a mennyiséghez mennyit teszel?

      Törlés
    3. ahogy rá van írva a szárítottra, mennyi liszthez elég, mikor milyet veszek, de fél kg-hoz általában fél-1 tasak megy :)

      Törlés
    4. Köszönöm szépen a segítséget.:)

      Törlés
  6. Sziasztok..ugye melegben pihen a tészta?😶

    VálaszTörlés
  7. Szia! Nekem nagyon morzsalékos lett a tészta a pihentetés előtt. Ez normális vagy valamit rosszul csináltam?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. ha pontosan mértél akkor nem tudom mi lehet a gond. a leírtak alapján, ezekkel az alapanyagokkal nekem mindig tökéletes lett eddig.

      Törlés
  8. Szia! Milyen vastagra kell nyújtani a tésztát?

    VálaszTörlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...