2012. december 8., szombat

Kuglóf 1.

A fele almás vaníliás, a másik fele kakaós, kicsi rum aromával :)

Hozzávalók:
4db tojás
1dl olaj
1.5 dl tej
25 dkg 
dw -50%-os liszt vagy updaate liszt
1 cs. sütőpor
vanília aroma
édesítő
reszelt alma (1-2 db, a fehér tésztába)
egy kiskanál őrölt fahéj (a fehér tésztába)
1-2 ek.k kakaópor
pici rum aroma (a kakós tésztába)


A hozzávalókat összedolgozom: a tojások sárgáját édesítővel és sütőporral habosra verem, majd hozzáadom a lisztet, tejet, olajat, majd a tojások fehérjét, amit előzőleg csipet sóval kemény habbá vertem. A felét beleöntöm a kivajazott kuglóf formába majd ráreszelem az almát és fahéjjal meghintem.

A massza másik felébe teszek 2 e.k kakaóport, még kicsi édesítőt, rum aromát és én még tejet is kb fél decit, mert szükségesnek ítéltem. Ezt a fehér masszára öntöm, előmelegített sütőben, 200 fokon tűpróbáig sütöttem. 40percnél volt az első próba, akkor még sütésre szorult és ráhúztam még 10 percet.

 

1 megjegyzés:

  1. Szia. Én DIABESTAR liszttel készitettem, nagyon finom lett. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...