2012. december 15., szombat

Mogyorókrémes kalács



Hozzávalók:

30dkg dw -50%-os liszt vagy vagy update liszt (MM+tk) 
0.5 dl olíva olaj, 
6 evőkanál édesítőpor, 
1 db élesztő (friss), 
1,5 dl langyos tej, 
2tojás sárgája, 
½ cs. update vaníliás xilit

+1 e.k. kakaópor
+1 kupak rum aroma
+1 e.k. édesítő
+1 e.k. tej



A tészta hozzávalóit összegyúrtam. Az élesztőt nem futtattam, csak belemorzsoltam a langyos tejbe. Kettévettem a tésztát és a felébe beledolgoztam a +1 e.k. kakaóport, édesítőt, rum aromát és a tejet.

Egy óra alatt szépen megkelt. Azt vettem észre, hogy attól függetlenül, hogy nem futtatom az élesztőt, ha a folyadék hőmérsékletét jól eltalálom (se nem túl meleg, se nem túl hideg), akkor szépen megkel a tészta cukor hiányában is.



Kinyújtottam a tésztát, a fehér lapot megkentem update mogyorókrémmel, ráhelyeztem a kakaós lapot, még nyújtottam együtt egy kicsit, majd mindkét oldalról feltekertem. 

Végül megkentem tojásfehérjével és 200 fokon 25 perc alatt készre sütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...