2013. március 4., hétfő

Kakaós csiga és kakaós kifli



Hozzávalók:

(Ebből az adagból 8 mini kakaós csiga és 8db mini kakaós kifli lett)

  • 25dkg Dia-wellness -50%os liszt
  • 1 csapott e.k. sikér
  • 3 dkg élesztő
  • 0,8dl meleg tej
  • 1 e.k. tejföl
  • 1db tojás
  • 5dkg olvasztott vaj
  • csipet só
  • 4 e.k. Dia-wellness 1:4 cukorhelyettesítő

Töltelék:
  • 1 e.k. natúr kakaópor
  • édesítő
  • 1 e.k. Dia-wellness 1:4 cukorhelyettesítő
+Vaj a tészta megkenéséhez
A tejet megmelegítjük majd belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk, hogy szétmálljon. A lisztet a sikérrel, édesítővel, csipet sóval összekeverjük, majd hozzáadjuk az olvasztott vajat, az 1db tojást, az 1 e.k. tejfölt és az élesztős tejet. Összedolgozzuk, lágy tésztát kapunk. Letakarva, meleg helyen 1-1,5 órán keresztül pihentetjük a tésztát. Én takaróval is betakartam, jó melegen volt, duplájára kelt a megadott idő alatt.

Kettévettem a tésztát, az egyik felét téglalap alakúra nyújtottam, ebből lettek a csigák. A másik felét kör alakúra és cikkekre vágtam, ezek lettek a kis kiflik. Megkentem a tésztát olvasztott vajjal és megszórtam kakaóval. majd feltekertem. Miután meg voltak a csigák és kiflik formázva, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és a maradék olvasztott vajjal lekentem. 180 fokon 20 percig így sütöttem, majd kivettem és vanília aromás tejet kanalaztam mindegyik sütire, majd visszatettem 200 fokon még 5 percre a sütőbe.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...