2022. január 23., vasárnap

DW mákos guba

Hozzávalók 3 adaghoz:

  • 150g saját sütésű dia-well -50%-os lisztből készült kalács (esetleg más ch csökkentett lisztből sütött kalács, csomagolt dia-well vagy vita-well kalács) de készíthetjük 150g DW kifliből is 
  • 2db tojás
  • DW 1:4 édesítő
  • vanília aroma
  • 2 dl tej (én cukormentes mandulatejjel készítettem el most)
  • 30g mák vagy zsírtalanított mákliszt

Elkészítés:

A sütőt 200 fokra előmelegítettem.A kalácsot felszeletelem. 
A tojások sárgáját pici édesítővel felverem, majd hozzáadok 2dl tejet és egy kicsi vanília aromát. Ebbe a masszába forgatom a kalács szeleteket, majd a tálba helyezem. meghintem dw 1:4-el összekevert mákkal/mákliszttel. Addig rétegezem, míg el nem fogy a hozzávaló. 20 percig 200 fokon sütöm.

(Megkenhetjük a kalácsokat lekvárral is mint a Máglyarakásnál, és úgy hintjük meg mákkal, akkor még finomabb, szaftosabb lesz, én most lekvár hiányában ezt elhagytam).

A tojások fehérjét 1:4 DW eritrit alapú 0 kalóriás cukorhelyettesítővel kemény habbá verem. Rákanalazom a sütire, majd 160 fokon még addig sütöm, míg a hab szép aranybarna nem lesz (kb.10 perc)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...