2012. december 8., szombat

Túrógombóc



 Hozzávalók:

A gombóchoz:
500gramm zsírszegény túró
40gramm apró szemű zabpehely
2db tojás


A masszát elkészítjük, hűtőben 60 percig pihentetjük. Vizes kézzel golyókat formálunk és forrásban lévő vízben kifőzzük. Végül pirított update mester morzsába hempergethetjük a kész gombócokat.

Szósz:
Alma lereszelve, összepárolva fahéjjal, de lehet édesítős 12%os tejföllel és update1es barack vagy áfonyalekvárral is fogyasztani.

100 gramm tápanyag értéke:
141 kalória
14,64g fehérje
10g szénhidrát
3,9g zsír

Összesen 25 db lett: 1db-ban 45 kalória, 4,7g fehérje, 3,45g ch és 1,27g zsír van.



10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom. Már többször is elkészítettem.
    Köszönöm a receptet.Anita

    VálaszTörlés
  2. Kipróbáltam, nem rontottam el, és finom lett nagyon! Köszönöm a receptet, ez ideáig a legjobb elkészítési mód, amivel találkoztam!!!
    Detti

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, nagyon örülök neki, hogy bevált ;)

    VálaszTörlés
  4. Szia Réka, azt szeretném megkérdezni, hogy a zabpelyhet ledarálhatom vagy te így raktad egészbe bele?
    Köszönöm válaszod,Szilvi

    VálaszTörlés
  5. Egészben. A Lidl-ben lehet kapni apró szeműt, azt használom ;)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen válaszodat :-) nekem nagy szemű van itthon, majd kicsit aprítok rajta akkor :-)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a receptet, végül nem nyúltam a zabpehelyhez, isteni lett, a párom azt mondta díjnyertes a túrógombóc :-D

    VálaszTörlés
  8. Szia! Valamilyen edesito nem kell bele??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha főzöd akkor nem, mert különben szétfő. Ha sütöd akkor mehet bele ;)

      Törlés